Friday, October 30, 2009

妹妹的中文作文測驗


上個禮拜尾同今個禮拜頭兩日,係我兩公婆既惡夢期,因為係兩個女測驗既日子,放左工食完飯必定要捉住佢地溫習。哦佢地、氹佢地、逼佢地、利誘佢地、鬧佢地... 乜橋都出齊。

妹妹唔同家姐,不嬲都好難坐定定,佢唔單止出人意表既主意特別多,運動仲好醒添:俾老師揀左入田徑、劍擊、同埋乒乓隊。但係佢既中英數常四個主要學科就認真危危乎,老婆成日擔心佢第日會升唔番自己間中學,同家姐分開... 上面我話係惡夢,係因為周不時我地用盡百般智慧都幫唔到佢,反而被佢激到失控之後對佢又打又鬧,攪到佢成泡眼淚,淚流滿面之後先入房訓覺,我地兩個就要坐低透過禱告將佢交俾上帝,老婆又或者會因為咁無晒辦法,為佢祈禱祈到喊... 個種無奈同激心既感覺真係好難用筆墨形容。

擒日學校派番份卷,妹妹份中文作文卷條題目係咁既:
在你遇到困難時,誰曾經幫助你,令你非常感激她/他呢?請你寫一篇不少於150字的短文,記述這一件事情。〔條題目值20分,限時卅分鐘完成〕
妹妹作左篇文係咁樣寫:(放心,已經正式獲得妹妹授權刊登。)
  我最感激的人就是我的家人,為甚麼我會感激他們呢?我告訴你吧!

  首先,我感激的是我的姊姊,因為她會?
〔呢度空左一個字位,佢應該係想寫個「教」字〕我做功課,也會幫我溫習。

  第二,我要感激的是我媽媽,因為她上班,?
〔呢度又空左一個字位,應該係想寫個「賺」字〕錢,我和姊姊才能讀到〔跟住呢度佢寫左學校個全名,成十二個字咁長!〕小學。

  第三,我要感激的是爸爸,爸爸最特別,為甚麼?因為爸爸下班大約是十時十分,但爸爸想睡覺的時候,他都不會睡。因為他教
〔咦,呢度又識寫個「教」字wor...〕我做很難的題目。有時他會罵我,也會用籐條來打我,但我知道為甚麼要這樣做,因為他疼愛我。

  我真的感激姊姊、媽媽和我愛的爸爸。

好,大家認為應該俾幾多分佢呢?俾你諗一陣...(有意見既不妨寫低閣下既comments)

老師俾幾多分我唔開估住,但係我估佢俾既分數係根據以下既諗法:

「車!第一段明顯係妳慣用既「軛」字數招式;另外我叫妳寫一個人一件事,妳就寫三個人同三件事,題目都答得唔準,點俾高分妳嗟!?」

至於我... 等我用我慣用既觀察>分析approach黎評分:

(1) Going beyond:老師叫寫一個人一件事,妹妹就寫夠三個人同三件事,正正就唔係我地話D學生成日淨係識做夠就算,唔會做多D,going beyond老師既要求,俾D surprise老師,係值得讚固wor!諗下第日佢出黎社會做野,老細叫做一,阿甲就只係做一,唔會諗下一步,阿乙就做定埋第二,諗定第三;你係老細你會請邊個?

(2) 有結構有層次作為一篇完整既文章,層次同結構都好重要,而妹妹呢篇就贏晒。第一段唔係「軛」字數,係引言。我地點可以當睇篇文既人知到條題目係乜呢?試諗下篇文如果無第一段會點?引言之後既三段,妹妹多謝既人,由細至大、由年紀細至年紀大、由女到男、由佢見面最多到最少、由外在到內在、由微觀既實際層次(做功課)到宏觀D既實用兼政治正確到不得了既擦鞋層次(有錢讀到老師妳呢間學校),再到窩心到絕頂既心靈層次(老豆既督責反映出佢背後對自己既「愛」(最後呢個字加D回音,唔該!))... 最後一段齋用一句,就能夠俾呢三個層次再黎conclude一次,亦係我認為最「正」既層次感就響呢句個度:由頭兩個「感激」,推演到第三個「愛」呢下野!妹妹,爹D佩服到五體投地!無野講!哈哈!

喂!卅分鍾寫到篇咁既文,仲想點呀!?

妹妹,爹D俾妳90分jet(妳有兩個字唔識寫,所以要扣少少),另外加送一啖... 啜!〔響正常情況,妹妹會即刻出橋手,打橫放正響我條頸喉核個位,隔開我伸到長一長兼帶少少口氣既咀錫埋佢度...〕

Labels: , ,

5 Comments:

At 10/31/2009 01:21:00 AM, Blogger big_head said...

Handwriting 好好播。。。又真情流露。。。

what grade is she again? 我想這個年紀,要follow 題目的 instruction 也很重要。

我有一個12-13歲的小朋友,she's extremely creative and spontaneous and, you can imagine, she's also easily distracted. 她上鋼琴課的時候,會無端端扮貓 (moving her hands like a cat),又會在我講怎樣彈但未講完便無端端用自己“作”的語言來插嘴 (that means it's a language only she herself understands and interprets)...


Back to your daughter. Perhaps she'll benefit from receiving education in the U.S. or other countries besides HK?!

 
At 10/31/2009 01:40:00 AM, Blogger Mack said...

或者佢係藝術型、表演者...?

有創意係好事呀...
...只係香港太過「求學只是求分數」,到最後一眾學生只能夠努力谷GPA...

 
At 11/11/2009 01:47:00 PM, Anonymous TT said...

Hei Hei 好叻女!

 
At 11/16/2009 12:49:00 PM, Blogger ablogaday said...

咁多位唔好意思,到而家先得閒回幾句...

多謝大家對小女既讚賞(同安慰)!

BigHead,妹妹讀緊小五。妳同MackShane講得岩,睇起黎佢未必適合香港既填鴨式教育。我同老婆諗諗佢...

TT,夠唔夠妳個女叻?

 
At 11/30/2009 06:49:00 PM, Blogger ablogaday said...

妹妹的契爺來電,說這篇文章頂有結構:

a: 先寫姐姐:做功課
b: 然後寫媽媽:賺錢
c: 最後是爸爸:b(下班賺完錢回來)+ a(不睡也要教她做很難的題目)+ c(罵她背後的愛)

[a][b]完後來個[b][a]平行迴響,再加個going beyond既surprising [c]!

契爺的分析真獨到!

 

Post a Comment

<< Home