Sunday, November 26, 2006

兩個寶貝女

間唔中兩個女仲係要迫埋響同一張床訓,前日晏晝就趁佢地訓得鬼咁num偷影左先!呢張床係佢兩個細個時訓開既,對家姐黎講根本連腳都伸唔直!每次同佢地話要放呢張相上黎,家姐梗會扁咀,妹妹就會作一個揮拳想打我既甫士。
-----
秋高氣爽,天朗氣清,這個下午跟團契弟兄姊妹在南丫島洪聖耶灣偷閒了半天,太太奇怪我為何昨晚只睡得兩個多小時卻沒有多少倦樣。

大女兒起初還在投訴沙灘的沙太粗,走在上面不舒服... 不消十五分鐘已經跟妹妹玩個不亦樂乎。

兩人在挖引水道。喂喂喂!水是往下滲的,根本不會從上面流下來啊!

是我追逐著長長的身影,還是身影老是跟著我?

姊妹情深

看著「蘇丹紅」般的日落,亦是歸家時。

Labels: ,

5 Comments:

At 11/28/2006 12:35:00 PM, Blogger ablogaday said...

It's a pity that we forgot to take a group photo...

 
At 11/30/2006 09:27:00 AM, Blogger Camustudent said...

自己不嬲拍照都偏向鍾意拍d自然既人物生活照多於風景照,你屋企裡面有兩個滿足倒呢個要求既現成model,真好!

p.s:你拍既第一張相真係好惦,連Melody都特登俾個電話我讚好呢!

 
At 12/15/2006 02:10:00 AM, Blogger Hong Kong Loudspeakers said...

Enjoy the time with your children. Spend every moment of your time with them before they are so growth up that they do not want to spend time with their parents.

Love your children, spend time with them.

 
At 12/15/2006 01:59:00 PM, Blogger ablogaday said...

Camus, sorry that I reply so late. I actually tried to reply a long time ago but lost it because of an unsaved quit when I was typing. Long time no see Melody, longing to see updates from her too.

HK Loudspeakers, 歡迎閣下大大聲光臨!有空多來逛逛並留言。It's a surprise to see you visiting, 但更加surprise既就係見到一個對香港對中國仍然有火既憤怒中年comment我呢篇講溫情唔講政治既分享!

Thanks for your advice! It reminds me of John Lasseter's sharing on why he made the Pixar animated blockbuster Cars. When he was so devoted and successful with the Toy Stories series, his wife told him that one day he might realize his kids suddenly became grown-ups and he'd miss the days when they were kids.

How about you, you have kids?

 
At 12/16/2006 09:41:00 AM, Blogger Camustudent said...

唔緊要喎ablogaday,我近排忙住公司工作?freelance工作同我認為至緊要既洗禮見證分享和洗禮見證集的設計已經忙得不可交替,相信你同我既處境都係參唔多什至更惡劣,priority做好自己野先,加油﹗

至於melody個blog,佢話要等我教佢為個blog design少少,佢先會開始寫返野,叫做俾個全新感覺大家喎,但以我目前既忙碌度,佢都唔知要等到我幾時,妳又唔知要等到佢幾時勒。

p.s:不用覆我這個reply,我知你會睇倒,睇倒就得喇:)

 

Post a Comment

<< Home