Sunday, October 29, 2006

來自海南的電郵

為期十一天帶領碩士生的海南考察之旅終告完成,我也可以鬆一口氣,安心過這三天的假期,陪陪妻女(真苦了太太過了近兩個星期的單親家庭生活,兼且正席兩個女兒期考,她要一對二的給她倆溫習,所以我要好好補償她)。待下周開始繼續跟進他們study trip後的design development階段。

是次海南之行,我們邀請了當地海南大學所委派的五位優秀學生與我們同行,一方面他們可作香港學生research時的嚮導,另一方面他們也可體驗香港學生的整個學習過程和方法。結果當中的交流極其寶貴。回港後我將給他們拍的照片電郵給他們,翌日即收到他們的回覆:(請原諒他們在英語文法和串字上的限制)

五位海大同學在告別晚宴上逐位分享十日以來的感受。

From Jack(正在念MBA的研究生):

First of all, I must thank you for inviting us to joined your Hainan workshop. I gaind a lot of new expriences in 10 days.
Abundant thanks to each one of your patience, expertise and genuine concern. Nothing will be able to erase my ford memories, I will nurture than forever.
God bless you!

From Lily(正在念世界經濟的研究生):

I'm very happy to receive your letter from HK. Thank you for your photo.
It is my pleasure to attend the workshop and I really learned a lot in the 10 days. I also hope that I have helped my group members get some useful infromation about their topic. I wish they can do well in the following days.
Thank you for your help in these days and I'm sure you are a good teacher.

From 小丁(來自旅遊系的三年級生):

I have received your Emai. It's my honour on taking part in the activity.
Sure that I do gain much thing form my group members and the tearchers from your school.
Thanks very much for the gift and the pictures you sent me.
God bless you!
May you be happy everyday!

From 小孟(正在念室內設計的三年級生):

老師您好:
謝謝你,在百忙之中還想著給我寫信,我很高興。
自從參加了你們的活動以後,我覺得我在思想上提高了很多,正應了古人的一句話「近朱者赤、近墨者黑」呵呵,這個活動讓我受益非淺,謝謝你們。
最後,祝您:身體健康、工作順利!

From Mandy(正在念平面設計的二年級生,亦是最投入和主動的一位,當我參加她的一班同學正在進行評論各人海報設計功課的課堂時,她主動要我在眾人面前就她的作品給點意見。結果她的主動給她換來了香港學生珍貴的友誼。她分享說要矢志學好英文,日後來港讀書...):

Very happy can attend your workshop, I learned in this period a lot of. You are all lovely. I've had a delighful time! I'am Sorry My English is very poor. But, I will work hard to study English of! So, If I write wrong please tell me. I also believe that our friendship is eternal. Please give my best regards to your student! Drop in again whenever you have time and remember to look me up if ever you're here. Best wishes to you!

(過多一天,她再給我寄來一篇中英對照的電郵,英文的部份認真得叫已經回港的香港同學給她改正後再寄給我!)

你的學生都太可愛了!我愛她們!總之這次參加你們的工作坊,真是讓我收獲了很多。真希望還有下次的機會啊!所以為了下一次的聚會我要好好學習語言,以便收獲更多美好的回憶!我還想對你說你的妻子很漂亮,女兒也十分可愛,相信您一定有一個幸福的家庭!
希望你們工作坊取得圓滿成功,要經常聯系哦!

I will definitely learn from it. At the current moment, I can only speak and write simple sentences in english, but I hope in the near future I can speak alot more better... In my opinion, I think your student are all too amiableness
(她的意思是amiable, I love them very much. From attending your workshop, I learn alot from joining the group. Thank you again for that. And I hope I will have the opportunity next time. So I can further studyin the next time. Also I want to say your wife is very beautiful, and your daughter is also very lovely. I believe that you certainly have a happy family. And here I want to give my best regards to your family. I wish your workshop obtains the satisfactory success. Please keep in touch.
Best wish to you!

Labels:

1 Comments:

At 11/07/2006 01:47:00 AM, Blogger ablogaday said...

佢地開心我預左,但係我想老闆俾回報我多D!

 

Post a Comment

<< Home