Thursday, December 29, 2005

你用甚麼串起你的人生?

果真是人年紀大了,不再凡事單單向前望,現在回憶的時間也多了,知悉親情感情弟兄姊妹情友情同事情的可貴,與這些人之間我們雖然少不免或多或少出現過磨察,但隨著日子過去,從前的傷口再已算不得甚麼。當我們細味從前的歲月,便會發現這些經歷其實豐富了我們的生命和回憶。奇怪的是,有些人喜歡用怨恨苦毒串起自己人生的歲月,生命好像沒甚麼值得慶幸似的;我的意思是,有些人每每看不愉快的經驗大過天,終日留在咀邊的,不是埋怨咒罵,便是嚷著自己有多慘;就連自己已經擁有的、身邊關愛自己的人和勸籲,也沒當作一回甚麼事,佔據他們記憶的,唯有怨恨和苦毒,還要讓這些負面的情緒贏了自己,隨它而去... 原本一件可能只是持續三數天或頂多三數月的事情,假若加上怨恨,它的影響力可持續一生之久!

我想起聖經裡的以掃和雅各,這是我在《創世記》約瑟的事蹟以外,最喜愛的手足情故事 —— 可能是自己有相似經歷的原故吧!雅各年少時得罪了哥哥以掃,以至要離家出走(創廿七)。在舅父拉班家成家立室後,亦要以逃跑收場(創卅一)。一生人沒有多少個朋友的他,前半生都已經活在憂恐人家來尋仇的精神狀況下。最後他因為思念家鄉決定返回老家,可是又怕哥哥仍因為從前的事在惱恨他,於是花了不少心思計劃萬一以掃報復,他可以怎樣逃命,甚至與天使整夜摔交,為的是要得一個祝福,一個心安(創卅二)!可是到真的與以掃見面的那一刻,雅各再看不見那個(他想像中長時間)懷恨於心的哥哥,聖經說「以掃跑來迎接他,擁抱他,伏在他頸項上,與他親嘴;兩個人都哭了。」(創卅三4)對雅各來說,原來長年累月都活在自尋的煩惱下。對以掃來說,則早已參透要選擇一幅美麗溫馨的圖畫或是一幅怨恨苦毒的圖畫,其實全掌握在自己手裡。

這一幅一幅的圖畫,將串起成為我們人生的記憶。你想用甚麼來串起你人生的記憶?是勞苦?愁煩?怨恨?後悔?矛盾?無奈?唏噓?還是溫馨?情愛?甜蜜?釋放?無憾?滿足?那要看你今天怎樣活了。一年將盡,又是回望和前瞻的時間了。

Camus說過今年聖誕我特別多開心的事情,我回覆說還沒有寫完,其中一樣是有朋自遠方來,不,應該是有弟兄姊妹自遠方來,何況是曾經和自己一起將最好的青春歲月都獻上給上帝的親蜜戰友們!?這個聖誕他們都回港過節。能與自己關愛的人見面,聚聚舊,已經不用再像年少的日子那樣大癲大肺才叫我們活過,只需一起敬拜、一起用膳、在昏昏燈火下一起話說人生、一起祈禱,日子都已經變得格外有意思!謝謝你們,給我串起一幅一幅絕美的圖畫,和值得一再細味的回憶片段!

7 Comments:

At 12/29/2005 11:16:00 PM, Blogger Camustudent said...

一年將盡,都唔駛o係今個月內第二次話自己人老年紀大架,你o係我同Melody心目中都不知幾咁年青力壯﹙我地成日暗啞底話你用詞抵死身位講師又同我地o的o靚仔o靚妹talk得兩咀﹚,初睇你blog你幅相我地估你廿o靚歲,睇多左你個blog對你了解多左,我地先逐步幫你加返o的歲數上去咋﹗唔好再話自己老喇﹗

返左教會後,珍惜身邊一切的人與事,煩惱野少左,開心野多左﹗

 
At 12/30/2005 12:27:00 PM, Blogger ablogaday said...

(正經地)覺得自己年紀大,皆因自己身處的群體大多比自己年輕吧。現在看我這blog的讀者,我想沒有多少個比我年長的了!又要讚你多一次好觀察力,我自己也沒有留意兩度說自己老!

(扮年輕、扮岩咀型地)我幅相唔係咸豐年前影架,不過年半前之嘛,亦無執過,都算係近照。我唔單止同你地呢D靚仔靚妹talk得,同小朋友仲得呀!仲有,唔該你改下你最尾個句,應該話「信左耶穌之後」開心野多左,唔係「返左教會之後」,咪攪到人誤會信耶穌等同返教會。

 
At 1/03/2006 02:49:00 PM, Blogger Camustudent said...

你駛乜扮年輕,你是發自內心的,我相信:)

信左耶穌之後,珍惜身邊一切的人與事,煩惱野少左,開心野多左﹗ :P

 
At 1/05/2006 11:41:00 PM, Anonymous Anonymous said...

亞晶, 我都好開心一班我熟悉o既老野返黎香港呀, 希望10年後, 我自己打生打死既戰友重會在教會一起事奉呀!!

camus弟兄, 雖然唔識你, 不過戥你信?耶穌開心及感恩, 不過條路唔多容易行, 但願神繼續賜下恩典!! Amen!!! ^__^

 
At 1/06/2006 12:34:00 PM, Blogger ablogaday said...

由我第一日返教會個日開始,教會都已經有個missing link,雖然有細路、有中學生少年人、有大專生、有老人家,但就係無左一班青壯既老pat pat信徒(我呢庶係想講有經驗咁解,絕無扁意)。個陣知道青壯信徒留失既原因,通常都係因為家庭事業等等既拉力,但係我就係唔忿氣無理由自己教會無呢班人?,如過無就等我自己做第一批留得響度既青壯老pat pat啦!呢個亦係我唔捨得唔返雅各團既原因:我希望同一眾老pat pat信徒闖過呢個最難捱既階段,驗證呢個信仰唔係到左我地呢個年紀就唔relevant,或者只係一種生活方式或者點綴,我相信呢個係雅各團同伉儷組既使命。拿!珊瑚,妳係我地既第二梯隊,妳千奇唔好衰呀!靠住上帝我地要有一個齊齊整整既教會,唔好再有missing link(不過而家又好似無左一班大專既)!

 
At 1/06/2006 03:21:00 PM, Anonymous Anonymous said...

第二梯隊? 教會大把人啦, 何三石呀, 黃太仔呀等等 ..... 我? 如果唔比呢個世界擄去, 一定係天父既大恩大德?, 而家真係唔敢咁大口氣囉!!!

 
At 1/06/2006 04:01:00 PM, Blogger ablogaday said...

無人叫你大口氣bor! 第二梯隊係一隊人,唔係一兩個人;論資歷妳點都係屬於佢地呢隊lor! 至於點面對呢個世界既衝擊,就送妳一句包樂(Luis Palau)既說話啦:

"When you face the perils of weariness, carelessness, and confusion, don't pray for an easier life. Pray instead to be a stronger man or woman of God."

 

Post a Comment

<< Home